Jak Zwiększyć Zasięg Kampanii Marketingowej dzięki SEO? Większość osób wyszukujących przegląda tylko pierwszą stronę wyników. Z tego powodu marketerzy muszą dołożyć wszelkich starań, aby znaleźć się na pierwszej stronie SERP. Oto pięć sugestii, które Ci pomogą.
Potrzebujesz treści dla swojej firmy? Użyj WriterAccess, aby znaleźć najlepszych autorów!
Nawet najbardziej ugruntowane firmy doceniły wartość ulepszania swoich strategii marketingu cyfrowego, ponieważ klienci wciąż przeszukują Internet w poszukiwaniu produktów.
A jaka jest lepsza metoda, aby zostać zauważonym w Internecie niż marketing w wyszukiwarkach?
W końcu, niezależnie od tego, czy musimy coś kupić, czy mamy zapytanie, co większość z nas robi najpierw? Korzystamy z Google.
Jednak samo znalezienie się w Google nie wystarczy. Dlaczego nie? Ponieważ większość osób wyszukujących przegląda tylko pierwszą stronę wyników.
Według Backlinko tylko 0,78% osób wyszukujących w Google klika drugą stronę
Z tego powodu strategie marketingu wyszukiwania mogą zrewolucjonizować Twoją firmę. Możesz zwiększyć swoje szanse na pojawienie się na pożądanej pierwszej stronie, wdrażając w życie solidny plan marketingu wyszukiwania.
Czy jesteś gotowy, aby ulepszyć swoją strategię wyszukiwania i uzyskać mierzalne wyniki? W takim razie powinieneś przeczytać ten artykuł.
Dowiedz się, jak marketing wyszukiwania może poszerzyć grono odbiorców i zwiększyć ruch w witrynie, czytając dalej.
Jak Zwiększyć Zasięg Kampanii Marketingowej dzięki SEO? Optymalizacja wyszukiwarek (SEO). Maksymalne wykorzystanie optymalizacji wyszukiwarek
1. Skup się na odpowiednich słowach kluczowych
2. Twórz doskonałe treści 3. Ulepszaj doświadczenia użytkowników
4. Korzystaj z serwisów społecznościowych
5. Twórz kompleksowy plan
Błędy jakich nie możesz popełniać:
- Nie nadążasz za zmianami algorytmu
- Słabe budżetowanie i planowanie
- Brak monitorowania postępów
Jak Zwiększyć Zasięg Kampanii Marketingowej dzięki SEO? Marketing wyszukiwania: co to jest?
Pierwszym krokiem do optymalizacji zasięgu jest dokładne poznanie, na czym polega marketing wyszukiwania. Fraza „marketing wyszukiwania” odnosi się do szerokiej gamy taktyk stosowanych w celu reklamowania witryn i zwiększania ich widoczności w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja wyszukiwarek i marketing w wyszukiwarkach to dwie podstawowe strategie marketingu wyszukiwania. Czym one są?
Optymalizacja wyszukiwarek (SEO)
Ulepszanie i promowanie strony internetowej w celu podniesienia jej organicznych (niepłatnych) rankingów wyszukiwarek jest znane jako SEO. Ta taktyka obejmuje ulepszenie nawigacji i struktury witryny, optymalizację jej treści i tworzenie linków z innych niezawodnych witryn.
Marketing za pośrednictwem wyszukiwarek (SEM)
Długoterminowe generowanie ruchu może być znacznie wspomagane przez stosowanie organicznych technik marketingowych w celu podniesienia rankingu witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy po prostu nie są one wystarczające, aby konkurować z potężnymi firmami w Twojej branży.
Nie możesz sobie pozwolić na utratę potencjalnych klientów, ponieważ czekasz, aż Twoje wysiłki organiczne się opłacą, będąc pogrzebanym na drugiej stronie wyników wyszukiwania, zwłaszcza gdy średni czas wyszukiwania wynosi zaledwie 60 sekund. SEM jest przydatny w tej sytuacji.
SEM umożliwia licytowanie powierzchni reklamowej na stronach wyników wyszukiwania, aby zagwarantować, że znajdziesz się na szczycie listy, kierując reklamy na określone słowa kluczowe związane z Twoimi towarami i usługami.
Jak Zwiększyć Zasięg Kampanii Marketingowej dzięki SEO? Maksymalne wykorzystanie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek
Teraz, gdy omówiliśmy podstawy, przejdźmy do sedna problemu: w jaki sposób Twoja firma może odnieść największe korzyści z marketingu wyszukiwawczego?
Te pięć taktyk może pomóc Ci poszerzyć grono odbiorców i poprawić ruch w witrynie.
1. Skup się na odpowiednich słowach kluczowych
Znalezienie i skupienie się na odpowiednich słowach kluczowych jest podstawą zarówno SEO, jak i SEM. Aby zlokalizować firmy podobne do Twojej, osoby wyszukujące najprawdopodobniej wpisują te terminy lub frazy w wyszukiwarkę.
Jak jednak zidentyfikować terminy i frazy, które przyciągną najbardziej odpowiedni ruch do Twojej witryny, biorąc pod uwagę, że codziennie przeprowadza się ponad 8,5 miliarda wyszukiwań w Google?
Jedną ze strategii jest samo rozważenie słów, których Twój rynek docelowy mógłby użyć do wyszukiwania firmy podobnej do Twojej. Weź pod uwagę zarówno bardziej ogólne terminy, które mogą odnosić się do Twoich towarów lub usług, jak i terminy lub frazy specyficzne dla Twojej branży.
Ale skupianie się tylko na najbardziej popularnych terminach w Twojej branży jest niewystarczające.
Dodatkowo należy wziąć pod uwagę liczbę wyszukiwań, liczbę konkurentów i specyfikę słów kluczowych.
Ostatecznym celem jest znalezienie równowagi między często wyszukiwanymi terminami a tymi, które są bardziej wyspecjalizowane i unikalne dla Twojej firmy.
Załóżmy, że prowadzisz piekarnię specjalizującą się w wegańskich i bezglutenowych przysmakach. Chociaż istnieje duża konkurencja dla fraz „desery” i „piekarnia”, są one również dość ogólne.
Więcej jakościowych leadów może wynikać z poszukiwania bardziej ukierunkowanych i ukierunkowanych słów kluczowych, takich jak „bezglutenowe wegańskie babeczki” lub „wegańskie ciasta w Seattle”.
Możesz również znaleźć najlepsze słowa kluczowe dla swojej firmy i taktyki, korzystając z narzędzi takich jak SEMrush lub Planer słów kluczowych Google.
Aby kierować te terminy i podnieść pozycję w wyszukiwarce, możesz połączyć płatną reklamę z optymalizacją treści.
2. Twórz doskonałe treści
Wygląda na to, że słowa kluczowe naprawdę błyszczą tylko w połączeniu z doskonałymi, edukacyjnymi treściami. Słowa kluczowe mogą szybko zamienić się w bezsensowny ciąg słów w przypadku braku przemyślanych i wyprodukowanych treści.
Ponadto Twoje wysiłki prawdopodobnie pójdą na marne, jeśli nie będziesz mieć wysokiej jakości treści, które będą wspierać Twoje reklamy płatne za kliknięcie, niezależnie od tego, ile ich uruchomisz.
Oczywiście, tworzenie tego typu treści jest trudniejsze, niż się wydaje.
Zajęcie się wymaganiami i problemami grupy docelowej oraz wykorzystanie znalezionych słów kluczowych do odpowiedzi na ich pytania lub rozwiązania ich problemów to wspaniały punkt wyjścia.
Jeśli na przykład prowadzisz firmę zajmującą się projektowaniem krajobrazu, możesz chcieć pisać informacyjne wpisy na blogu na temat „jak zaprojektować ogród odporny na suszę” lub „pomysłów na podwórko o niskich wymaganiach konserwacyjnych”.
Quantic jest źródłem.
Tworząc informacyjne i przydatne treści, nie tylko przynosisz korzyści użytkownikom, ale także pokazujesz wyszukiwarkom, że Twoja witryna jest wiarygodnym źródłem informacji, co podnosi jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
3. Ulepsz wrażenia ze strony
Jeśli użyjesz sponsorowanego marketingu wyszukiwania, aby przekonać potencjalnych nabywców do kliknięcia Twojej witryny, mogą oni szybko powrócić do wyników wyszukiwania, jeśli zobaczą stronę, która ładuje się wolno lub ma przypadkowy układ. wówczas wyrzucasz pieniądze w błoto.
Według Adobe 38% użytkowników opuści witrynę, jeśli układ i zawartość są brzydkie.
Wrażenia ze strony obejmują więcej niż tylko estetykę; zawierają również elementy takie jak zabezpieczenia HTTPS, zgodność ze smartfonami, kuszący widżet czatu i niezbędne komponenty internetowe. Wszystkie te pozornie nieistotne aspekty mogą mieć wpływ na ogólne wrażenia użytkownika na Twojej stronie internetowej, a w konsekwencji na jego skłonność do zostania klientem.
Z czasem ulepszenie doświadczenia na Twojej stronie podniesie Twoje pozycje w wyszukiwarkach, a także sprawi, że użytkownicy pozostaną na Twojej stronie dłużej.
Inwestowanie w płynnie działającą i przyjazną dla użytkownika stronę internetową może przynieść zarówno natychmiastowe, jak i długoterminowe korzyści Twoim działaniom marketingowym w wyszukiwarkach, ponieważ Google nadal przywiązuje dużą wagę do wrażeń użytkownika w swoim algorytmie.
4. Korzystaj z serwisów społecznościowych
Media społecznościowe i marketing w wyszukiwarkach są ze sobą ściśle powiązane, chociaż ich powiązanie nie jest tak oczywiste, jak w przypadku innych czynników rankingowych.
Media społecznościowe mogą być skuteczną strategią promowania Twojej strony internetowej i treści, co zwiększy liczbę potencjalnych klientów, którzy ją odwiedzają. Ponadto, w miarę jak więcej osób odwiedza Twoją stronę internetową i wchodzi z nią w interakcję, będziesz wysyłać wyszukiwarkom bardziej korzystne sygnały użytkownika, co może podnieść wyniki wyszukiwania Twojej strony.
Ułatw użytkownikom udostępnianie informacji z Twojej strony internetowej w mediach społecznościowych, aby zoptymalizować jej potencjał w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest dodanie przycisków udostępniania w mediach społecznościowych do witryny.
Na przykład ikony udostępniania w mediach społecznościowych w każdym wpisie blogowym Rock Content poruszają się wraz z użytkownikiem podczas przewijania strony, co znacznie ułatwia użytkownikom udostępnianie treści w sieciach społecznościowych.
Opracowywanie i rozpowszechnianie treści witryny skupionych na bieżących wydarzeniach i popularnych tematach to kolejna strategia przyciągania uwagi mediów społecznościowych.
Ponieważ media społecznościowe są nowoczesną platformą, tworzenie materiałów, które łączą się z popularnymi tematami, może przyciągnąć widzów do witryny i zwiększyć ruch w wyszukiwarkach.
Media społecznościowe to także źródło wiedzy przydatnej w SEO
Jednak trudno jest wymyślić pomysły na treści związane z bieżącymi wydarzeniami, więc rozważ użycie nasłuchiwania społecznościowego, aby dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe i tematy są popularne w mediach społecznościowych.
Możesz śledzić konwersacje w mediach społecznościowych i znajdować możliwe pomysły na treści związane z bieżącymi wydarzeniami, korzystając z narzędzi takich jak Hootsuite lub Sprout Social.
Kalendarze świąteczne można również wykorzystać do planowania i harmonogramowania treści wokół świąt i wydarzeń, które są istotne dla Twojej marki.
Dołączanie obrazów, filmów i infografik może również zwiększyć udostępnianie w mediach społecznościowych i zaangażowanie. Posty z obrazami otrzymują w rzeczywistości o 650% więcej interakcji niż te bez obrazów.
Elementy wizualne nie tylko poprawiają estetykę Twojego materiału, ale także zwiększają prawdopodobieństwo, że zostanie on udostępniony, co ostatecznie zwiększy ruch w witrynie.
Teraz tworzenie infografik lub elementów wizualnych nie zawsze jest proste lub przydatne. Na szczęście osoby niebędące projektantami mogą łatwo tworzyć wizualnie atrakcyjne treści, które są godne udostępniania w mediach społecznościowych, dzięki narzędziom projektowym takim jak Ion i wiele innych.
5. Utwórz kompleksowy plan
Może to być ograniczające
skup się tylko na działaniach SEO lub SEM.
Zamiast tego możesz zwiększyć zasięg i przyciągnąć bardziej ukierunkowanych odwiedzających na swoją stronę internetową, opracowując kompleksowy plan łączący reklamę i optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Na przykład możesz kierować potencjalnych klientów do konkretnych stron w swojej witrynie i przyciągać ich uwagę za pomocą dostosowanych reklam SEM.
Aby uzyskać długoterminowe efekty, możesz następnie spróbować podnieść organiczne pozycje tych stron w wynikach wyszukiwania za pomocą technik SEO, takich jak rozwój linków i optymalizacja słów kluczowych.
Inicjatywy poza stroną, komponenty technologiczne i optymalizacja na stronie muszą być połączone, aby zapewnić skuteczny marketing w wyszukiwarkach. Najlepszą strategią zwiększenia zasięgu w środowisku wyszukiwania będzie stworzenie zintegrowanej strategii, która uwzględnia każdy z tych czynników.
Dlatego nie ograniczaj się do koncentrowania się tylko na jednym aspekcie marketingu w wyszukiwarkach.
Błędy, których należy unikać w marketingu w wyszukiwarkach
Musisz być gotowy na zmianę podejścia i zacząć przyciągać wysokiej jakości odwiedzających na swoją stronę internetową po zapoznaniu się ze wszystkimi technikami, które ulepszą Twoje działania marketingowe w wyszukiwarkach.
Powinieneś jednak być świadomy typowych błędów, które mogą utrudniać postęp, zanim zaczniesz. Poniżej omówimy kilka z nich.
Nie nadążanie za zmianami algorytmu
Wyszukiwarki, szczególnie Google, często zmieniają swoje algorytmy, a jeśli nie będziesz nadążać za nimi, Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania może nagle spaść.
Uczestnicz w konferencjach, bądź na bieżąco z branżowymi źródłami informacji i stale ucz się najlepszych praktyk marketingu wyszukiwania, aby być na bieżąco z poprawkami i dostosowaniami algorytmów wyszukiwania.
Może to pomóc Ci zapobiec wszelkim negatywnym skutkom dla Twoich pozycji w wynikach wyszukiwania i zagwarantować, że Twoje działania są zgodne z najnowszymi zaleceniami.
Optymalizacja wyników wyszukiwania. Słabe budżetowanie i planowanie
Aby odnieść sukces, inicjatywy marketingu wyszukiwania wymagają finansowania, czasu i zasobów. Wiele osób, które dopiero zaczynają zajmować się marketingiem wyszukiwania, popełnia błędy, takie jak ustalanie nierealistycznych celów, próby uzyskania pozycji dla zbyt wielu słów kluczowych na raz lub zbyt szerokie rozdysponowanie swoich zasobów.
Jak można uniknąć tych ryzyk? Przygotuj plan z wyprzedzeniem. Ustal rozsądne cele i przydziel fundusze na wymagane zasoby, w tym personel, sprzęt i czas.
Zanim zaczniesz, oceń swoją zdolność do poświęcenia zasobów na marketing wyszukiwania i unikaj prób zrobienia zbyt wiele na raz.
Ustal priorytety i skoncentruj się na słowach kluczowych i taktykach, które przyciągną najbardziej wykwalifikowanych klientów i konwersje dla Twojej firmy.
Możesz zmaksymalizować zwrot z inwestycji i skutecznie poszerzyć zasięg swojej wyszukiwarki, starannie przydzielając i organizując swoje zasoby.
Nie monitorujesz swoich postępów?
Ponadto powinieneś unikać typowego błędu polegającego na braku rutynowego śledzenia i oceniania inicjatyw marketingu wyszukiwania.
Nie możesz określić, które taktyki są skuteczne lub gdzie możesz potrzebować wprowadzić zmiany, jeśli nie śledzisz swoich postępów.
Mierz i monitoruj ruch wyszukiwania, konwersje, rankingi słów kluczowych i inne ważne informacje na bieżąco.
Śledź skuteczność swojej witryny i kontroluj swoją widoczność w wyszukiwarkach za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics. Dzięki temu będziesz mógł w pełni wykorzystać swoją pracę i mieć pewność, że będziesz stale robić postępy. Skorzystaj z naszego bezpłatnego przewodnika Google Analytics, aby rozwinąć analizę danych.
Wykorzystaj marketing wyszukiwania, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Marketing wyszukiwania umożliwia nie tylko zwiększenie widoczności, ale także dotarcie do potencjalnych klientów, którzy aktywnie szukają towarów lub usług podobnych do Twoich. Jest to kluczowe w świecie, w którym pozycja na pierwszej stronie wyszukiwarki może zadecydować o powodzeniu lub porażce Twojej firmy.
Dzięki ostrożnemu stosowaniu słów kluczowych i kierowaniu na odbiorców marketing wyszukiwania może zwiększyć zasięg Twojej firmy i generować wysokiej jakości leady.
Dlatego jest to idealny moment, aby wskoczyć na pokład marketingu wyszukiwania, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Sugestie i taktyki zawarte w tym artykule zapewnią Ci osiągnięcie celu — najwyższego miejsca na stronach wyników wyszukiwania — przy minimalnym wysiłku.
Szukasz więcej porad dotyczących planowania marketingu na rok 2025? Zapoznaj się z naszym pakietem planowania marketingu, aby uzyskać najlepsze porady od profesjonalistów w tej dziedzinie.