Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. Marki, które wykraczają poza oczekiwania klientów, oferując im wyjątkowe doświadczenia, będą tymi, które odniosą sukces w marketingu w przyszłości. Nowe technologie, takie jak AI i Internet rzeczy, otwierają nowe drzwi. Na przykład nowe platformy usługowe pokazują, że technologia może być bardzo ważna w dodawaniu wartości.
„Najlepsze argumenty na świecie nie zmienią zdania ani jednej osoby. Jedyne, co może to zrobić, to dobra historia”.
— Richard Powers, autor i laureat Nagrody Pulitzera.
Skuteczne działania marketingowe to po prostu przekonujące narracje. Aby tworzyć niezapomniane, urzekające, emocjonalne i zabawne reklamy, które łączą się z konsumentami i zwiększają rozpoznawalność marki, marketerzy powinni czerpać inspirację z najbardziej udanych kampanii marketingowych. Oprócz zaawansowanej analizy danych i najnowocześniejszej technologii, pionierzy w sektorze marketingu szukają innowacyjnych sposobów łączenia wiedzy.
Program Master of Arts in Communications uczy marketerów tych i innych umiejętności, w tym tworzenia wizji kampanii, ustalania planu, tworzenia przekonujących materiałów pisemnych i wizualnych, oceny danych i pomiaru sukcesu. Odkryj niektóre z najskuteczniejszych kampanii marketingowych i dowiedz się, jak możesz zastosować podobne taktyki, aby ulepszyć inicjatywy marketingowe swojej firmy, jeśli bardzo interesuje Cię opowiadanie historii marki.
10 najskuteczniejszych inicjatyw marketingowych:
1. Nike
2. Pepsi
3. Board of California Milk Processors
4. The Dove
5. Ancient Spice
6. The Coca-Cola
7. Snickers
8. GoPro
9. Apple
10. Heineken
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 1. Nike: Kampania „Just do it”
Kampania Nike „Just do it” jest jedną z najbardziej znanych kampanii marketingowych. Sportowcy, zarówno zawodowi, jak i amatorzy, dzielili się swoimi osiągnięciami w reklamie Nike z 1988 r., zachęcając widzów do pójścia w ich ślady. Walt Stack, 80-letni maratończyk, który każdego ranka biega 17 mil, pojawił się w jednej z pierwszych reklam telewizyjnych kampanii.
Tysiące osób podzieliło się swoimi osobistymi historiami o momentach, w których podjęli decyzję, aby „po prostu to zrobić” po rozpoczęciu kampanii, od porzucenia niespełniającej oczekiwań kariery po zrzucenie ponad stu funtów. Ta linia stała się kultowym sloganem Nike i nadal służy jako reprezentacja firmy.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Nike rozpoznało więź emocjonalną ze swoją publicznością i powiązało inspirujące opowieści ze swoimi podstawowymi zasadami inspiracji, motywacji i zdrowego życia. Decyzja Nike o połączeniu emocjonalnego przekazu z propozycją wartości firmy zaowocowała wysoce skuteczną kampanią marketingową.
Ważna lekcja dla marketerów:
Opisz swoje propozycje wartości i nawiąż więź emocjonalną ze swoją publicznością, aby pomóc jej zidentyfikować się z Twoją marką.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 2. Pepsi: Kampania „Czy Pepsi jest OK?”
Pepsi wypuściło reklamę telewizyjną podczas Super Bowl LIII, o której ludzie będą rozmawiać przez długi czas. Laureat nagrody Grammy Lil Jon, nominowana do nagrody Grammy Cardi B oraz nominowany do Oscara i zdobywca Złotego Globu Steve Carell wykonali w reklamie pogodną i zabawną parodię. Kelner w reklamie pyta klienta, który zamawia Coca-Colę: „Czy Pepsi jest OK?” Ta reklama wykorzystuje powszechną sytuację, w której klienci zamawiają colę, a kelner zakłada, że Pepsi nie jest ich pierwszym wyborem. Carell wyjaśnia w swoim monologu, że Pepsi jest „więcej niż OK”. Reklamie towarzyszyła nagroda Pepsi Rookie of the Year Award, puszki w limitowanej edycji, afterparty „Planet Pepsi” i sponsorowany przez Pepsi pokaz w przerwie meczu. Szanowna firma wykorzystała najchętniej oglądane wydarzenie sportowe w Ameryce, aby wywołać dyskusję na temat tego, dlaczego Pepsi jest lepsze od konkurencji.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Samoświadomość była niezbędna do sukcesu kampanii Pepsi. Gdy klienci oglądali ich produkty w punktach gastronomicznych, marketerzy korzystali z sytuacji z prawdziwego życia. Za każdym razem, gdy kelner pyta klienta: „Czy Pepsi jest OK?”, konsument nieuchronnie skojarzy to stwierdzenie z niezwykle pozytywnym przekazem kampanii i reklamy.
Ważna lekcja dla marketerów:
Określ, jak Twoja grupa docelowa postrzega Twoją markę i wykorzystaj tę informację w świadomych strategiach reklamowych.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 3. Kampania „Got Milk?” autorstwa California Milk Processor Board
Niewiele działań reklamowych lepiej wykorzystało marketing influencerski niż kampania „Got Milk?” autorstwa California Milk Processor Board. W 1993 r. uczestnicy grupy fokusowej kierowanej przez Jona Steela, wspólnika w firmie reklamowej Goodby, Silverstein & Partners z siedzibą w San Francisco, otrzymali polecenie powstrzymania się od picia mleka przez tydzień przed badaniem. Aby pomóc Steelowi w dostarczaniu innowacyjnych pomysłów California Milk Processor Board, nowy klient, badanie miało na celu zebranie nawyków związanych z mlekiem.
Ludzie rozmawiali o znaczeniu pomijania mleka. W jaki sposób spożywaliby płatki śniadaniowe? W czym maczaliby ciasteczko? Dlaczego życie bez mleka jest takie nudne?
Pomysł „Have Milk?” skupiał się na cierpieniu, które pojawia się, gdy kończy się mleko. Popkultura i powiązania z celebrytami wspierały ten pozornie prosty pomysł. Reklama trwała ponad 20 lat, z około 70 reklamami w samej Kalifornii i około 350 reklamami w prasie i telewizji wąsów mlecznych w całym kraju. Reklamy były szczególnie zauważalne i znaczące, ponieważ kampania wykorzystała czas, gdy potęga celebrytów była na najwyższym poziomie.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Projektanci kampanii „Have Milk?” stworzyli potężny zestaw reklam, łącząc marketing influencerski, proste copywriting i badania konsumenckie. Klientem reklamy była California Milk Processor Board, dlatego wydawało się stosowne, aby uwzględnić celebrytów i ikony Hollywood. Pokazywanie wąsów mlecznych na billboardzie szybko zyskało popularność.
Ważna lekcja dla marketerów:
Aby tworzyć trafne historie dla odpowiednich odbiorców, zapytaj swoich klientów o aktualne trendy w kulturze popularnej.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 4. Kampania „Real Beauty” firmy Dove
Ludzie są przyciągani do znaczących historii, a kampania Dove „Real Beauty” wysłała mocny i autentyczny komunikat, którego branża kosmetyczna bardzo potrzebuje. Unilever rozpoczął kampanię Dove na rzecz Real Beauty w 2004 r., mając na celu zwiększenie poczucia własnej wartości kobiet i dzieci. Według badań uwzględnionych w oryginalnej kampanii, tylko 2% kobiet uważa, że są piękne. Na kolejnym etapie na wielu billboardach pojawiały się prawdziwe kobiety, a nie modelki. Redefinicja piękna i zwrócenie uwagi na negatywny wpływ przemysłu kosmetycznego na młode kobiety były celami dobrze przyjętej kampanii, która rozprzestrzeniła się na inne media i promowała starzenie się, różnorodność typów sylwetki oraz przejrzystość w kwestii peruk, wad i tak zwanych „niedoskonałości”.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Kampania Dove na rzecz prawdziwego piękna została pochwalona za wykorzystanie marketingu do poprawy życia klientów, branży i krajobrazu kulturowego. Wraz z projektami reform, takimi jak „The Dove Self-Esteem Project”, który pomaga dzieciom w zdefiniowaniu na nowo, co piękno dla nich oznacza, kampania nadal ma się dobrze, mając na celu zniesienie #BeautyBias i pomoc w „uczynieniu piękna źródłem pewności siebie, a nie niepokoju”.
Ważna lekcja dla marketerów:
Wybierz uzasadniony problem, który jest zgodny z zasadami Twojej firmy, a następnie wykorzystaj marketing, aby wprowadzić pozytywne zmiany w swojej społeczności.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 5. Kampania „The Man Your Man Can Smell Like” firmy Old Spice
Trudno zapomnieć zabawną historię. Old Spice wykorzystuje komedię w tym potężnym przykładzie kampanii marketingowej, aby zaangażować odbiorców i ustanowić swoją markę jako najlepszą opcję dla męskich produktów higienicznych. W oryginalnej reklamie telewizyjnej pojawia się mężczyzna i 30-sekundowy monolog. „Witajcie panie” — mówi aktor Isaiah Mustafa, znany również jako „Old Spice Man”, zwracając się do żeńskiej publiczności w tym materiale filmowym. Przyjrzyj się swojemu mężczyźnie, a następnie odwróć się do mnie, potem do swojego mężczyzny i na końcu do mnie. Niestety, on nie jest mną. Jest arogancki, ostentacyjny i bezpośredni w swoim przekazie, ale gdyby zmienił żel pod prysznic o zapachu kobiecym na Old Spice, mógłby pachnieć jak ja. Reklama została ogólnie dobrze przyjęta i zwiększyła rozpoznawalność marki Old Spice dla linii produktów do higieny i pielęgnacji mężczyzn.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Reklama Old Spice Man jest szybka zabawna. Była dramatyczna i wystarczająco prosta, aby powtarzać ją wielokrotnie znajomym. Bada ona również tożsamość i przekazuje szerszą ideę, że Old Spice umożliwia swoim klientom stanie się bardziej podobnymi do mężczyzn, którymi chcą być.
Ważna lekcja dla marketerów:
Nie po prostu dowiedz się, czego chcą Twoi klienci; dowiedz się, kim chcą być i stwórz tożsamość marki, która to odzwierciedla. Odkryto, że humor zwiększa pamięć, gdy jest odpowiednio stosowany, co sprawia, że Twoja reklama i marka są bardziej zapamiętywane.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 6. Kampania „Podziel się colą” firmy Coca-Cola
Coca-Cola uruchomiła swoją dobrze znaną kampanią „Podziel się colą” w Australii w upalne lato, namawiająca ludzi do gromadzenia się i dzielenia się colą. Niedługo potem ruch rozprzestrzenił się na inne kraje. Kampania obejmowała wiele nazw wydrukowanych na butelkach coli wraz ze słowami „Podziel się colą z”. Podczas gdy reklamy były dystrybuowane za pośrednictwem billboardów, reklam drukowanych, reklam i okładek autobusów, media społecznościowe okazały się najskuteczniejszym medium. Klienci kupowali własne butelki coli z własnymi markami i zamieszczali ich zdjęcia w Internecie. Klienci szukali swoich imion, a także imion swoich bliskich. Połączenie i personalizacja były kluczowymi elementami całej kampanii.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Coca-Cola i firma reklamowa Ogilvy współpracowały, aby stworzyć kampanię „Podziel się colą”, której celem jest wykorzystanie udostępniania w mediach społecznościowych i popularnych zachowań ich docelowej grupy demograficznej, pokolenia milenialsów.
Ważna lekcja dla marketerów:
Dowiedz się, jak zachowuje się Twój rynek docelowy w Internecie, przeprowadzając badania, a następnie wykorzystaj znane metody, aby do niego dotrzeć.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 7. Snickers: „Kiedy jesteś głodny, nie jesteś sobą”.
Widzowie nadal są przyciągani przez występy celebrytów w promocji Snickersa „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”. Od Steve’a Buscemiego po Betty White, Snickers wciągnął wszystkich do udziału w tej kultowej kampanii, udając zwykłych ludzi, których niepokoi głód i dziwnie się zachowujących. Reklamy zaczynają się od znanych postaci w dziwnych sytuacjach, takich jak Betty White powalona na boisku piłkarskim, a kończą się powrotem gwiazdy do swojej pierwotnej postaci po ugryzieniu batonika Snickers. Fraza „Nie jesteś sobą, gdy jesteś głodny” nawiązuje do powszechnej ludzkiej emocji pobudzenia i gniewu wywołanych głodem.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Powodem, dla którego ta kampania Snickersa działa tak dobrze, jest wykorzystanie humoru, aby pokazać, że ich produkt — szybki i łatwy batonik — jest idealnym lekarstwem na powszechny problem bycia „głodnym”. Firma rozpoznała problem, z którym borykają się klienci i przedstawiła Snickersa jako logiczne rozwiązanie.
Ważna lekcja dla marketerów:
Sprytne reklamy, które są zarówno powiązane, jak i surrealistyczne, są wysoko oceniane przez odbiorców; współpracuj ze znanymi influencerami, aby tworzyć potężne reklamy, które to osiągają.
Najlepsze Kampanie Marketingowe wszech czasów. 8. GoPro: Inicjatywa „Nagrody”
Kampania GoPro Awards zachęca producentów treści do przesyłania najlepszych zdjęć, filmów i klipów GoPro, aby mieć szansę na wyróżnienie i otrzymanie wynagrodzenia. W tej kampanii istnieją inne szanse na wygraną, takie jak Be a Hero Challenge, Anything Awesome Challenge i Photo of the Day Challenge. Każde wyzwanie jest skierowane do innego rodzaju twórców treści, od filantropów po profesjonalnych fotografów. Zachęcanie do korzystania z produktu i rozwój społeczności fotograficznej to genialne aspekty marketingu GoPro. Po trwającym sukcesie zespół GoPro niedawno uczcił piątą rocznicę GoPro Awards.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Ten motywacyjny konkurs fotograficzny odniósł sukces w tworzeniu poczucia wspólnoty, motywowaniu klientów i prezentowaniu pełnego potencjału produktu GoPro. Sprzęt GoPro jest również postrzegany jako pożądane narzędzie dla innych twórców treści, którzy chcą udostępniać najlepsze zdjęcia i filmy, ponieważ fotografowie walczą o to.
Ważna lekcja dla marketerów:
Ten przykład kampanii marketingowej może być źródłem inspiracji dla marketerów, którzy chcą tworzyć kampanie, które skutecznie wykorzystują doświadczenia konsumentów. Oferując nagrody klientom, którzy wykorzystują i dzielą się swoimi doświadczeniami z Twoimi towarami lub usługami, możesz promować treści tworzone przez użytkowników.
9. Apple: Kampania „Creativity Goes On”
Apple rozpoczęło kampanię o nazwie „Creativity Goes On” podczas pandemii COVID-19. W reklamie ludzie i rodziny są pokazywani, jak używają swoich produktów Apple do nagrywania filmów, robienia zdjęć, przesyłania strumieniowego treści i wykonywania innych kreatywnych czynności, gdy są w domu podczas lockdownu. Według Apple „Zawsze wierzyliśmy w moc kreatywności”. Reklama, w której występuje wzruszająca ścieżka dźwiękowa fortepianu, podkreśla podstawowe przyjemności, z których ludzie korzystali, będąc zamknięci w domach w dziwnym momencie. „Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, inspirują nas ludzie ze wszystkich zakątków świata, którzy znajdują nowe sposoby dzielenia się swoją kreatywnością, pomysłowością, człowieczeństwem i nadzieją.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Apple było latarnią światła przebijającą się przez chmury pandemii w tym skutecznym przykładzie kampanii marketingowej. Aby zachęcić swoich widzów, Apple promowało również optymistyczne programy AppleTV, takie jak transmisje na żywo Oprah i specjalny dodatek Johna Kransinkiego „Some Good News”. Apple ma więc reputację szczerej, optymistycznej i współczującej obecności w trudnych czasach.
Ważna lekcja dla marketerów:
Wyróżnij się na tle konkurencji, przyjmując unikalną perspektywę w gorąco dyskutowanym temacie.
10. Kampania „Worlds Apart” firmy Heineken
Firma Heineken podjęła znaczne środki, aby zbadać i przeprowadzić własne studium przypadku dotyczące różnic międzyludzkich, otwartości i rozwiązywania problemów w okresach polaryzacji. Kampania „Worlds Apart” rozpoczęła się, gdy firma piwowarska zwróciła się o poradę do badaczy i lekarzy, aby dowiedzieć się, czy interakcja z kimś może sprawić, że ludzie będą bardziej podatni na wpływy. Heineken współpracował z The Human Library, grupą, która rozwiewa uprzedzenia i stereotypy, rozmawiając z prawdziwymi ludźmi o ich doświadczeniach związanych z poruszaniem się w nowym otoczeniu jako uchodźcy, życiem z chorobą psychiczną, byciem osobą transpłciową i innymi tematami. Oprócz wywołania silnych emocji u widzów, kampania ta naprawdę połączyła ludzi o różnych światopoglądach.
Co przyczyniło się do sukcesu tej kampanii marketingowej?
Organizacje mogą mieć trudności z angażowaniem się w kontrowersyjne dyskusje, szczególnie jeśli chodzi o kampanie marketingowe. Firma Heineken zajęła się delikatnymi tematami, takimi jak feminizm, prawa osób transpłciowych i zmiany klimatu, przeprowadzając wymagane badania i zasięgając porady u specjalistów. Kampania była skuteczna, ponieważ zwróciła uwagę na pilne kwestie publiczne i geopolityczne. Kampania była mniej reklamą piwa, a bardziej studium przypadku na temat zachowań ludzkich.
Ważna lekcja dla marketerów:
Nie bój się uczestniczyć w ważnych dyskusjach. Skonsultuj się z profesjonalistami i współpracuj z innymi zespołami badawczymi i organizacjami, aby właściwie przekazać swój komunikat, jeśli nie wiesz, jak poradzić sobie z delikatnym tematem.
Najlepsze kampanie marketingowe w historii: przyjrzyjmy się im i ich znaczeniu. W skrócie
Najbardziej kreatywne i oryginalne inicjatywy marketingowe, które angażują ludzi, to te, które najbardziej nas inspirują. Aby prowadzić innowacyjny marketing, musisz być elastyczny, potrafić przewidzieć, dokąd zmierzają sprawy i być otwartym na nowe technologie. Powinieneś wypróbować wiele rozwiązań, ale pamiętaj, że kluczem do budowania lojalności i sukcesu jest umiejętność budowania trwałych relacji z klientami. Jeśli chcesz odnieść sukces w swoich działaniach, możesz czerpać inspirację z kampanii takich jak „Just Do It” lub „Think Small”. Te kampanie nie tylko stały się sławne, ale również wyznaczyły nowe standardy w branży.
Jeśli chcesz poznać dodatkowe pomysły na rozwiązania marketingowe lub nowoczesne technologie koniecznie skontaktuj się z nami!
Napisz do nas na biuro@aidway.pl